Götünden Büyük Osurmayacaksın


Ayağını yorganına göre uzatacakmışsın, büyük lokma yeyip büyük söz söylemeyecekmişsin. Saklayınca samanı geliyormuş zamanı, ha bir de ne demiş Murat Menteş abimiz 'götünden büyük osurmayacaksın.' 

Tam da cuk oturuyordu benim vaziyetime. Ben zamanında bir söz verdim kendime, sözünde ötesinde yemin ettim. Benim gibi biri için de yemin demek pek bi mühimdi. Niye benim gibi biri diyorum, çünkü çevremde insanlara göre pek de mühim olmadığını görüyorum. Verilen sözlerin, edilen yeminlerin..


Her neyse başlıktan da anlaşılacağı üzere, tutamadım sözümü. Hem de hayatımda ilk defa. Ve bunun bedelini ödemezsem de içim rahat etmeyecekti. Yemin bozmak fenadır azizim. Hayır, madem yapamayacaksın ne halt etmeye yemin ediyorsun di mi ama? Ne demeye götünden büyük osuruyorsun, sıçıyorsun diye sormaz mı adama yaradan ? :)

Pişman oldum tabi ama ne yarar? İş işten geçmişti.

‘Yeminimi bozdum uleynnn!!’şeklinde türk filmi repliğiyle naralar atıp günlerce dolaştım salaklanarak. Sonra da ne yapmam gerektiğini araştırdım. Nihayetinde yaptım ve rahatladım şükür.

Hani şöyle ‘ben hayatımda yaptığım hiçbir şeyden pişman olmadım’ diyen insanlar yok mu? İllet olurum kendilerine. Ya da imreniyor muyum acaba dersiniz ? (Bu olay bana onları hatırlattı da:) )Yok yahu ne imrenmesi. Hani doğruluğuna inansam bırak imrenmeyi, önünde saygı duruşuna geçerim. O kadar yani! “Arkadaş nasıl insansınız siz?” diye, soruyorum ben onlara. Yıllarca yaşadın da hiç mi bir şeyden pişman olmadın, keşke meşke demedin mi ? Hoş zaten pişman olmamak da insanın mayasına da aykırı gibin sanki.

Ay yok gerçi bir de şöyle tipler vardır ya, afilli, iddialı laflar söyleyerek cool görünmeye çalışırlar hani. Entel dantel konuşurlar.

"Ben hayatımda yaşadığım hiç bir şeyden pişman olmadım"
E bu da baya iddialı bi laf sonuçta değil mi? Atlamışım, pardon :)



Şimdi bi o cool tiplere bak bi de bana di mi ama :) Bi gazla saçını kestirmiş sonra da pişman olmuş bi insanım neticede :) Yaklaşık 10 gündür çevremdeki insanların

- Kökü sen de değil mi ? Uzar!
- Sen ne yapsan yakışır canııım
- Senin saçın zaten çabuk uzuyor kızım
- Ay bi küçük mü göstermiş sanki seni bu saç bla bla bla…
şeklinde laflar duymaktan kusacak hale gelsem de, yediysem bi halt duymaya da tahammül edecektim nitekim :)

O zaman atasözleri silsilesiyle başladığım gibi gaydırı gubbak deyimler silsilesiyle de son vereyim satırlarıma :))

Boyundan büyük işe kalkışmayacaksın, her gördüğünü dost sanmayacaksın, karşına çıkan her erkeği ise adam hiç zannetmeyeceksin.

Ateş bacayı sararsa şayet, armudun sapı olduğunu üzümünde çöpü olduğunu unutmayacaksın :)

Ama en iyisi yavrucum ateşle oynama sen, avucunu da yalama :)


Bardağı taşırırsa son damla, başına da çorap örme :))


0 yorum:

Yorum Gönder

Şişt pişt, orada olduğunu biliyorum!
Yorumların benim için çok önemli, öyle okuyup okuyup kaçmak yok;)

Toplam Sayfa Görüntüleme Sayısı